reklam

reklam

04/04/2025

Müşteride İlk İzlenimi Oluşturan Etkenler


Hepimizin bildiği gibi insanların iletişiminde ilk izlenimin önemi büyüktür. Mağazanıza gelen müşterilerde ilk izlenimi genelde oluşturan etken mağaza dış görünüşü ve personeldir. Mağazanızın teşhiri ne kadar göz alıcı, dış görünüşü de ne kadar temiz ve düzenli olursa müşterilere o kadar çekicilik ve güven sağlar. Mağazanıza gelen müşterilerin ilk izlenimlerine neden olan bir diğer hususta personelinizin mağaza içindeki durumudur. Çünkü bir müşteri ilk başta kendine yardımcı olacak bir personel arar.

Peki reyonda müşteri yokken personelleriniz neler yapmalı?

• Yaka kartlarının yerinde ve düzgün olduğunu kontrol etmeli. Yaka kartı müşterinin personelinize yaklaşımında seviyeli bir samimiyet oluşturacaktır.
• Ürünlerin (özellikle yeni gelen ürünlerin) kullanma kılavuzunu, dokusunu, kumaşını, cinsini, içeriğini ve yıkama-bakım talimatlarını kontrol ederek çalışmalı. Bu sayede müşteriye servis verirken ürün bilgisi konusunda zorlanmayacaktır.
• Mağazada reyon ve kasa noktasının temizliği ve düzeniyle ilgilenmeli. Böylelikle dağınıklıktan doğan sorunların çözümünü sağlamış olacaktır.
• Fiyat konusunda bilgisizlik müşteriye güvensizlik sağlar. Bu nedenle ürün barkodlarını kontrol etmeli fiyat etiketsiz-barkodsuz ürün bulundurmamalı.
• Ürünlerin alarm eksiklerini kontrol etmeli. Alarmlı ürünlerin alarmlarının ürünün doğru yerinde takılı olup olmadığına bakmalı.
• Eksik ürünleri tespit edip, depodan çıkarmalı. Yeni gelen ürünleri ise reyona yerleştirmeli.
Reyonda müşteri yokken personelleriniz neler yapmamalı birde bunlara bakalım.
• İş dışı grup oluşturarak, özel sohbetler yapmamalı.
• Birbirine el şakası yapmamalı
• Birbiriyle aşırı samimi şekilde konuşarak hoş olmayan diyaloglarda bulunmamalı.
• Dalıp sabit bir yere bakmamalı.
• Yöneticisine bilgi vermeden ortadan kaybolmamalı.
• Özellikle kasa noktasını terk etmemeli.
• Sabit bir şekilde durmamalı.
• Yöneticisinin bilgisi dışında ürün denememeli yada üründe oynamalar yapmamalı.
• Ayna karşısında kendini izleyerek vakit geçirmemeli.
• Reyonda yemek yiyip içmemeli.
• Kesinlikle Sakız çiğnememeli.
• Kollar bağlı, standa yada başka bir yere dayalı şekilde durmamalı.
• Eller cepte dolaşmamalı.
• Mağaza içerisinde yüksek sesle, bağırarak konuşmamalı.

Voltaire’in dediği gibi ; Çalışmak bizi şu üç beladan kurtarır; can sıkıntısı, kötü alışkanlıklar ve yoksulluk. Onun için tüm bu yöntemler kişinin boş vaktini
en uygun şekilde değerlendirebileceği yöntemlerdir denilebilir. Müşteri mağazamızda olsun olmasın bu maddeler bizimde ilk karşılaştığımızda tepki gösterebileceğimiz durumlardır. Unutmamalıyız ki; iyi bir satış iyi bir iletişimle gerçekleşir ve ilk izlenimlerde iyi bir iletişimi ciddi oranda etkiler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder